Dagens middag!

Idag vart det broccolimos med fullkornsfiskpinnar, rödbetor och hemmagjort remouladsås.

Broccolimos
(För ca 2-3 personer)

700-800gram broccoli
2 stora potatisar
1 dl hackad spenat
½tsk salt

Grädde
peppar

Koka upp allt tillsammans (inte grädden och peppar). när potatisen är klar och broccolin känns mjuk. Häll av vattnet och vispa sönder allt tills det ser ut som potatismos (jag använder en mixerstav). Tillsätt grädde och peppar efter smak. Rör om ordentligt. KLART!.

Fiskpinnarna värms i ugn, ca 225grader i 15-20 min.

Koka rödbetorna som du kokar potatis. Häll ut vattnet och tillsätt kallvatten. låt dom ligga i kallvattnet i ca 3-4 min. (Skalet lostnar lite lättare då). Sen är det bara å skala. :D

Min hemmagjorda remouladsås:

1 dl majounäs
3-4 msk grädde
2 st saltgurkor
salt och peppar

Blanda majonäsen med grädden (jag använder grädde for att få såsen lite mjukare) , salta och peppra efter egen smak. Finhacka saltgurkan och tillsätt den i blandningen. KLART!.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad ambitiöst att göra egen remouladsås! Men ah, det är ju mycket godare, så det är ju värt det!

2010-04-20 @ 20:05:20
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: eliise

guud va det ser gott ut! :o

2010-04-21 @ 17:04:06
URL: http://eliisesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0